tisdag 21 februari 2012

Pinterest...världens roligaste tjänst inom sociala medier?

Sedan några dagar tillbaka har jag testat det "nyaste" inom sociala medier...det amerikanska Pinterest. Namnet kommer av "pin" ungefär häftstift och Interest (intresse). Allt går ut på att man har en egen sida där man "pinnar" bilder man tycker är intressanta inom olika kategorier ex. favoritrecept, heminredning, bröllopsklänningar, desserter eller vad man nu vill....

Jag ser en stor potential för er som arbetar med mat att skapa fantastiska sidor och få många följare som ni kan nyttja för att leda trafik till era bloggar, hemsidor eller vad det nu kan vara. Just nu (sedan ett dygn tillbaka) diskuteras Pinterest och upphovsrätt friskt i amerikanska medier...vi får väl se vad som händer. Företag spås kunna nyttja Pinterest i marknadsföringssyften framöver...FÅ svenska företag finns där i nuläget.

Jag uppmanar er alla att gå in på http://www.pinterest.com/ och begära en invite. Jag fick min efter ett par timmar...regga er med antingen er facebook eller er twitter och börja samla underbara bilder - både dina egna och andras. Jag tycker att det är ett fantastiskt sätt att skapa sin egen interaktiva klippbok för allt som är intressant på webben.... Det är, precis som alla andsra sociala medier, lite lätt beroendeframkallande, så en liten varning utfärdas. Men man kan göra värre saker med sin tid.

Nyfiken? Testa! Får du ingen invite skickar jag dig en! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar